E-handel i Danmark – De 3 store trends hvor kunderne handler nu

Ingen kommentarer Share:
22xxss

Hvis der er noget danskere kan blive enige om, så er det at handle på nettet. I dag har næsten alle prøvet at shoppe online – faktisk så mange som 98 procent af os gør det. 

Hvad end det er børnefamilier og ældre, der køber privat, eller firmaer der bestiller ordrer fra andre firmaer til deres kunder, så ved de fleste at det er nemt og billigt at hoppe på nettet når de vil købe ind.

Det er online det sker og man kan hurtigt få salget til at stige hvis man holder øje med hvad der sker på markedet. Her er 3 store trends indenfor e-handel i Danmark man ikke må misse. 

facebook shopping

1. Kunderne findes på Facebook og Instagram – det gør salget også

Hvis kunder køber varer direkte fra en Facebook profil, så foretager de sig noget der hedder “social commerce”. Som iværksætter eller firma, så er det her man skal skynde sig at få oprettet en social profil. Allerede i 2019 foregik 55 procent af alle online køb ved at forbrugeren havde klikket på en annonce på de sociale medier. Især Facebook og Instagram er de helt store hittere for at finde den næste kunde.

E-handel i Danmark er desuden nemmere og nemmere for firmaer at deltage i, fordi sociale medier spiller sammen med sin webbutik helt automatisk. 

2. Google Shopping fanger stadig de fleste forbrugere – også til firmaet

Hvis man hedder Nike eller Adidas så er e-handel i Danmark én ting, men hvis man ikke har et velkendt brand – som de fleste ikke har – så finder forbrugerne sikkert deres online butik via Google Shopping. Problemet er blot, at hvis man ligger langt nede på listen når folk får deres google søgning frem, så bliver man hurtigt overset i mængden. E-handel tendenser er der flere af, men det behøver ikke være svært at følge med. Da trenden er stærkt stigende (for at forbrugeren googler sig frem til sit nye køb), samt at forbrugeren køber fra de første og bedste links der kommer frem – så har det stor værdi for firmaer at skubbe sit eget link frem i rækken. Jo længere oppe nær toppen, jo flere kliks og køb fra kunder. 

Derfor kan man nemt sørge for at skabe et større salg ved at booste sin egen webbutik med SEO (søgemaskine optimering) og ved at integrere sin egen online butik med Google Shopping.  

e-handel-trend

3. Det er ikke så dårligt, hvis man sælger bæredygtigt – heller ikke for salgstallene

Man behøver ikke sælge sæbe uden mikroplast eller økologiske grøntsager for at være bæredygtig på nettet. Men hvorfor tænke på miljøet overhovedet? Fordi forbrugerne tænker på det. 

I dag er 87 procent af købere mere tilbøjelige til at købe en vare der udstråler interesse for enten miljøet eller sociale vilkår. Kunder køber ikke bare for egen skyld, men for at gøre verden til et bedre sted. 

Firmaer har en unik mulighed indenfor e-handel i Danmark for at opnå og efterkomme samme gode mål -og derved samtidigt fange interessen fra langt flere potentielle købere. 

Previous Article

Gør klimaet en tjeneste

Next Article

Guide: Den perfekte boligindretning

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.